Savills förstärker uthyrningsteamet inom lager &logistik

Detaljhandeln står under stark förändring med förändrade konsumtionsmönster och en e-handel som växer mycket snabbt,
vilket i sin tur lett till ett starkt behov av lager- och logistikfastigheter.

Savills har en mycket god marknadskännedom genom sina ledande logistikrapporter och ser en stark tillväxt i efterfrågan på rådgivning kring lager- och logistikfastigheter. För att stärka uthyrningsteamet har Savills anställt Linda Persson till teamet för att leda och ansvara för segmentet lager & logistik. Linda kommer närmast från JLL.

”Linda har ett gediget track record på genomförda affärer, har bred erfarenhet och ett stort nätverk i branschen. Det är mycket glädjande att Linda Persson börjar hos oss på Savills och hon kommer att förstärka vårt uthyrningsteam”, säger Gabrielle Hemmerlind Head of Leasing.

”Savills har ett nytänk och en vision som det ska bli spännande att få vara en del av. Att jag får möjligheten att utveckla och driva ett segment jag brinner för är fantastiskt roligt och jag ser verkligen fram att börja på Savills”, säger Linda Persson.

Linda tillträder sin tjänst på Savills i januari 2018.

Anders Nyström, vd och koncernchef Savills i Sverige,

+46 736 820 300 eller anystrom@savills.se

Savills är en av världens ledande fastighetsrådgivare med 30 000 anställda och över 700 kontor i 60 länder runt om i världen. Savills i Sverige tillhandahåller bred expertis till både lokala och internationella kunder. Vi erbjuder rådgivning inom fastighetstransaktioner, värdering, analys och due diligence, uthyrning, fastighetsförvaltning, projektledning och fastighetsdrift. Läs mer på www.savills.se