Savills framtidssatsar, rekryterar Christian Thorén från CBRE

Savills har rekryterat Christian Thorén som ny förvaltningschef. Christian kommer närmast från CBRE där han arbetat sedan hösten 2011 som affärsutvecklingschef.

Savills arbetar aktivt för att utöka sin förvaltningsverksamhet och har den senaste tiden gjort flera rekryteringar.

”Vi vill ha en större bredd på vår förvaltningsverksamhet, bland annat genom ett större inslag av förvaltning av kommersiella fastigheter. I det ligger en satsning på retailfastigheter och att utöka andelen projektledningsuppdrag, både i våra förvaltningsuppdrag och mot andra kunder”, säger Anders Nyström som är tillförordnad VD för Savills svenska verksamhet.

Christian påbörjar sin anställning den 17 november och kommer att vara placerad på Savills Stockholmskontor på Sergels Torg 12.

Anders Nyström, tf VD Savills Sweden, Head of Property Management
Tfn: 086740333
Mobil: 0736820300
Mail: anystrom@savills.se

Savills plc är en av världens ledande fastighetsrådgivare med ett nätverk av 27,000 anställda på över 600 kontor i Amerika, Europa, Asien Pacific, Afrika och Mellanöstern. Savills erbjuder i Sverige, transaktionstjänster, värdering, analys, uthyrning, förvaltning, projektledning och fastighetsservice och har över 90 medarbetare i Stockholm och Göteborg.