SAVILLS FULLFÖLJER INTEGRATIONEN AV STADSMUREN

För att tydliggöra integrationen av Förvaltnings AB Stadsmuren i Savills övriga verksamhet i Sverige och utomlands har dotterbolaget från och med 1 januari 2012 bytt namn till Savills Förvaltning AB.

För att kunna erbjuda förvaltningstjänster till sina svenska och internationella kunder förvärvade Savills i februari 2011 Förvaltnings AB Stadsmuren. Bolaget etablerades 1993 och förvaltar c:a 300 000 m2 kommersiella lokaler och 4 000 lägenheter i framförallt Stockholm. Bolaget har c:a 35 kunder som omfattar välkända namn som bland annat Vasakronan, AFA, IF Metall, Svensk Handel och Stockholm Stad. Savills erbjuder genom sitt dotterbolag traditionell fastighetsförvaltning men även projektledning i samband med om- och tillbyggnadsprojekt.

Bolaget är ett dotterbolag till Savills Sweden AB och omfattar affärsområdena Förvaltning och Projektledning. Savills övriga affärsområden är Transaktioner, Uthyrning samt Värdering.

Ulf Nilsson, VD på Savills, kommenterar: ”Namnbytet ökar tydligheten för både lokala och internationella kunder och är en bekräftelse på att integrationen av de olika tjänsterna nu i stort är genomförd. Vi hoppas också att våra kunder ska uppskatta den ökade kompetens och bredd integrationen medför”.

För information, kontakta:

Ulf Nilsson, Savills                          Tel: +46 8 5458 5460
Peter White, Savills Förvaltning    Tel. +46 8 5458 5890

Savills är ett världens ledande fastighetsrådgivningsföretag med 22 000 anställda i över 200 kontor över hela världen. Savills i Sverige tillhandahåller bred expertis till både lokala och internationella kunder. Vi erbjuder rådgivning inom fastighetstransaktioner, corporate finance, värdering, analys och due diligence, uthyrning, fastighetsförvaltning och projektledning.