Savills hyr ut 1 000 kvm kontor i centrala Göteborg

Savills uthyrningsteam i västra Sverige har i samarbete med Wallenstam medverkat till en uthyrning av 1 000 kvadratmeter kontor i centrala Göteborg.

Kontorslokalerna kommer att anpassas och byggas om för revisionsbyrån Modern Ekonomi Sverige AB. Företaget samlokaliserar därmed sina två kontor från Nordhemsgatan och Odinsgatan till nya fina lokaler på Ekelundsgatan i centrala Göteborg. Hos Savills är det Kim Grüneberger som har varit ansvarig för uthyrningen.

”Vi ser fram emot att flytta in i de nya lokalerna som är strategiskt placerade och som kommer att ge oss stora samordningsfördelar”, säger Frans Blom, VD på Modern Ekonomi Sverige AB.

”Efter en lång och intensiv process för att lösa Modern Ekonomis lokalfråga är vi väldigt nöjda med att slutligen få dem som hyresgäst i vårt bestånd. Samarbetet med Savills har under uthyrningsprocessen fungerat exemplariskt!”, säger Christoffer Verschuur på Wallenstam AB.

För ytterligare information kontakta:
Nils Åke Rydqvist, regions- och uthyrningschef Västra Sverige
+46 728 54 44 51 eller narydqvist@savills.se

Anders Nyström, VD, Savills Sweden
+46 736 82 03 00 eller anystrom@savills.se

Savills är ett av världens ledande fastighetsrådgivningsföretag med 30 000 anställda och över 700 kontor i 60 länder runt om i världen. Savills i Sverige tillhandahåller bred expertis till både lokala och internationella kunder. Vi erbjuder rådgivning inom fastighetstransaktioner, värdering, analys och due diligence, uthyrning, fastighetsförvaltning, projektledning och fastighetsdrift. Läs mer på www.savills.se