Savills hyr ut det sista våningsplanet på Sveavägen 98

Savills har varit rådgivare vid uthyrningen av Sveavägen 98 i Stockholm och annonserade nyligen att två av tre våningsplan är uthyrt till Offerta Group. Nu är det sista våningsplanet uthyrt till Euler Hermes.

Som tidigare nämnt fick Sveavägen 98 en stor vakans efter att den tidigare stora hyresgästen avflyttat från sina tre våningsplan i fastigheten. Det sista våningsplanet är nu uthyrt till Euler Hermes, som föll för industrikänslan och det fantastiska ljusinsläppet. Dessutom får de möjlighet att skräddarsy lokalutformningen.

Euler Hermes har haft JLL som rådgivare.

Det känns väldigt roligt att alla tre våningsplan nu är uthyrda. Det kommer bli riktigt fina lokaler när de är färdigställda och jag är övertygad om att de nya hyresgästerna kommer trivas bra, säger Jessica Gräsberg, Head of Agency på Savills.

Jessica Gräsberg, Head of Agency
Tel: +46 706 00 02 80

jessica.grasberg@savills.se

Om Savills Savills är en av världens ledande fastighetsrådgivare med 39 000 anställda och över 600 kontor i 70 länder runt om i världen. I Sverige tillhandahåller Savills bred expertis till både lokala och internationella kunder. Vi erbjuder rådgivning inom fastighetstransaktioner, corporate finance, värdering, analys och due diligence, uthyrning, hyresgästrådgivning, fastighetsförvaltning, fastighetsservice samt bygg- och projektledning. Läs mer på savills.se