Savills hyr ut två helplan på Sveavägen 98 till Offerta Group

Sveavägen 98 fick en stor vakans efter att den tidigare hyresgästen avflyttat från tre helplan i fastigheten, som består av totalt fem våningar. Nu är två av våningsplanen uthyrda till Offerta Group.

Tillsammans med fastighetsägaren Federativs Förlagshus AB valde Savills att göra lokalerna stomrena och tillskapa nya yteffektiva och öppna kontorsytor. De ljusa och öppna ytorna blev helt rätt för Offerta Group som lämnar Kungsbron 1 och World Trade Center.

Offerta Group har haft Mirjam Adler på Affärslogistik som rådgivare.

Det har varit en spännande process att få skapa nya möjligheter i denna 50-tals industrifastighet och hitta rätt hyresgäst för lokalerna. Nu hoppas vi gå i hamn med det sista våningsplanet också, säger Jessica Gräsberg, Head of Agency på Savills.

–  Att ha en part som hjälp oss i denna process har varit väldigt värdefullt, Mirjam har verkligen stöttat oss i det och Savills har varit väldigt tillmötesgående. Nu vi ser fram emot att växa in i dessa lokaler då vi är i en expansiv fas i företaget, säger Anna Bergius, VD på Offerta Group AB.

–   Efter att ha sökt lokaler för Offertas räkning och funnit detta relativt unika projekt, med möjlighet att skapa något nytt i en gammal fastighet och bistått till avtalstecknande, börjar nu nästa resa, att planera och projektleda Offerta in i deras nya huvudkontor, säger Mirjam Adler, projektledare på Affärslogik Svenska AB.

Jessica Gräsberg, Head of Agency
Tel: +46 706 00 02 80

jessica.grasberg@savills.se

Om Savills Savills är en av världens ledande fastighetsrådgivare med 39 000 anställda och över 600 kontor i 70 länder runt om i världen. I Sverige tillhandahåller Savills bred expertis till både lokala och internationella kunder. Vi erbjuder rådgivning inom fastighetstransaktioner, corporate finance, värdering, analys och due diligence, uthyrning, hyresgästrådgivning, fastighetsförvaltning, fastighetsservice samt bygg- och projektledning. Läs mer på savills.se