SAVILLS INLEDER SAMARBETE MED DEN FINSKA FASTIGHETSKONSULTEN REALIA

Savills plc och Realia Management Oy har ingått ett samarbetsavtal för värdering, rådgivning och forskning i Finland. Realia är den ledande fastighetskonsulten i Finland och arbetar bl a med fastighetstransaktioner, förvaltning, uthyrning och värdering. Realia finns i Helsingfors, Tammerfors, Lahti, Kuopio och Uleåborg. Dessutom äger Realia även konsulthuset Ober-Haus som har ett trettiotal kontor i Baltikum och Polen.

Samarbetet med Realia Management stärker och breddar Savills verksamhet i de nordiska länderna och Baltikum.

Ulf Nilsson, VD för Savills Sweden: "Vi är mycket glada att påbörja samarbetet med Realia och därmed kunna erbjuda våra kunder fastighetstjänster i Finland och Baltikum. Vi hoppas att få möjlighet att erbjuda våra tjänster i Sverige och resten av världen till Realias breda nätverk av finländska kunder”.

Ulf Nilsson, Savills Sweden                       Tel: +46 8 5458 5460 unilsson@savills.se

Savills
Savills plc är en av världens ledande fastighetsrådgivare med ett närverk av 22,000 anställda på över 500 kontor i Amerika, Europa, Asien Pacific, Afrika och Mellanöstern.

Savills tjänster i Sverige omfattar förvaltning, uthyrning, värdering, analys, transaktion och projektledning och har c:a 90 medarbetare i Stockholm och Göteborg.