Savills och Malmöbryggan i exklusivt samarbete

Savills och Malmöbryggan Fastighetsekonomi AB har tecknat ett exklusivt samarbetsavtal avseende värdering och analys. Samtidigt tar Lars Rickardson på Savills plats i Malmöbryggans styrelse.

Savills kommer att stärka sin närvaro i södra Sverige med ett samarbete med Malmöbryggan som sedan lång tid är ett av regionens dominerande värderingsföretag. Malmöbryggan har bl a vid två tillfällen (2009 och 2013) tilldelats Real Estate Øresund Award inom kategorin värdering . Vi ser stora fördelar med ett fördjupat samarbete säger Savills värderingschef Karin Zakariasson och  Malmöbryggans ägare och vd Peter Samuelsson. Savills får tillgång till lokalt förankrad djup kompetens om den sydsvenska fastighetsmarknaden.  Malmöbryggan kan utvidga sitt nätverk och kommer att kunna jobba med större geografisk spridning, samt genom samarbete med spetskompetenser inom Savills, ytterligare öka kvaliteten i sina produkter och i marknadsbevakningen.

Karin Zakariasson, kzakariasson@savills.se
Peter Samuelsson, peter.samuelsson@bryggan.se

Savills
Savills plc är en av världens ledande fastighetsrådgivare med ett närverk av 25,000 anställda på över 500 kontor i Amerika, Europa, Asien Pacific, Afrika och Mellanöstern. Savills erbjuder i Sverige, transaktionstjänster, värdering, analys, uthyrning, förvaltning och fastighetsservice och har över 90 medarbetare i Stockholm och Göteborg.