Savills projektleder nya bostäder åt SKB

Savills har fått uppdraget att projektleda nyproduktionen av två bostadsfastigheter i Annedal, Bromma, åt Stockholms Kooperativa Bostadsförening. Uppdraget omfattar totalt 166 lägenheter, fördelade på fyra huskroppar.

Kvarteren Tant Gredelin och Tant Brun som byggs i den nya stadsdelen Annedal i Mariehäll i Bromma, ligger granne med varandra i Annedals södra del. Totalt sett kommer området inrymma lägenheter för cirka 5000 personer, en ny skola och ett flertal förskolor. Bostäderna byggs med moderna miljöanpassade och energieffektiva material.

Projektverksamheten inom Savills har stor erfarenhet av nyproduktion av bostäder och ROT av befintliga fastigheter och hyresgästanpassningar. Verksamheten omsatte 2012 ca 23 mkr mestadels relaterat till den egna förvaltningsstocken.

Jonas Högset, Projektchef      Tel: +46 8 674 03 19      jhogset@savills.se

Savills har i dagsläget total-, ekonomisk-, och/eller teknisk förvaltning åt ett 30-tal kunder med totalt ca 160 stycken kontors- och/eller bostadsfastigheter i Stockholm.

Förutom förvaltning finns projektledning, uthyrning, värdering, analys och transaktion bland tjänsteutbudet. Antalet medarbetare uppgår till ca 90 st.

Savills plc är en av världens ledande fastighetsrådgivare med ett nätverk av 25 000 anställda på över 500 kontor i Amerika, Europa, Asien Pacific, Afrika och Mellanöstern.