Savills rådgivare vid uthyrning till CONVENDUM

Fastighetsägaren Adlern Nedo Fastighets AB har med Savills som rådgivare tecknat ett avtal med CONVENDUM som hyr ett eget hus om 3 680 kvm på Odenplan.

Husets totala yta inkluderar även de två nya våningsplanen som ska påbyggas. Ytan är fördelad på sju plan med en stor välkomnande entré från gatan och på plan sex och sju finns stora härliga terrasser.

I samma fastighet finns även bl.a. Åhléns och SEB.

Fastigheten, som ligger i korsningen Odengatan/Vegatan, har ett fantastiskt läge med en uppsjö av restauranger, butiker och kommunikationer precis utanför dörren. Vi tror och hoppas att läget kommer passa CONVENDUM utmärkt, dessutom får de en egen husdel som kommer totalrenoveras efter deras önskemål, säger Jessica Gräsberg, Head of Agency på Savills.

Vi är väldigt glada över vår fortsatta expansion i Stockholms innerstad där efterfrågan är hög på vårt erbjudande. Vi ser Odenplan som ett strategiskt läge med tanke på den knutpunkt det är vad gäller kommunikationer. I huset kommer vi erbjuda en fullservicelösning för både mindre och större kontor, med bland annat ett publikt café i gatuplan och en stor sober lounge på en våning upp för medlemmar och konferensgäster. Vi har noga följt utvecklingen kring Odenplan och kan konstatera att det är ett läge att räkna med de kommande åren, säger Håkan Jeppsson, VD på CONVENDUM.

Jessica Gräsberg, Head of Agency
Tel: +46 706 00 02 80

jessica.grasberg@savills.se

Om Savills Savills är en av världens ledande fastighetsrådgivare med 39 000 anställda och över 600 kontor i 70 länder runt om i världen. I Sverige tillhandahåller Savills bred expertis till både lokala och internationella kunder. Vi erbjuder rådgivning inom fastighetstransaktioner, corporate finance, värdering, analys och due diligence, uthyrning, hyresgästrådgivning, fastighetsförvaltning, fastighetsservice samt bygg- och projektledning. Läs mer på savills.se