Savills rådgivare vid uthyrningen av nya lokaler till Centerpartiet i Göteborg

Centerpartiet lämnar Vasastan för större och mer verksamhetsanpassade lokaler på Södra Hamngatan 25 där Wallenstam är fastighetsägare.

Savills har sedan i våras bistått Centerpartiet under hela processen med att hitta ett nytt kontor. Wallenstams fastighet på Södra Hamngatan 25 var ett givet alternativ då den har ett utmärkt läge med dess närhet bland annat till Göteborgs stadshus, Regionens Hus och Centralstationen. Dessutom har Wallenstam erfarenhet av politisk verksamhet sedan tidigare och full förståelse för deras behov.

Det har varit ett fantastiskt spännande uppdrag att få agera rådgivare vid uthyrningen av Wallenstams lokal till Centerpartiet. Vi har varit ett stöd under hela processen och bevakat marknaden för att se till att alla önskemål uppfylls. En rolig kuriosa är att valet av lokal till slut föll på den som visades första gången, säger Rikard Lindkvist, uthyrningsansvarig på Savills i Göteborg.

Vi är glada att kunna välkomna Centerpartiet till det här fina kvarteret mitt i centrala Göteborg, säger Anders Forsling kundchef kommersiellt, Wallenstam AB.

Centerpartiet är mån om att vara samtalsdrivet, och genom vår nya adress så har vi mycket närmre till den politiska diskussionen lokalt. Vi ser fram emot att starta på en ny adress och ser fram emot att verksamheten blir ett nav för de politiska diskussionerna framåt. Det har varit otroligt skönt att ha både Savills och Wallenstam vid sin sida under hela processen, de förstod verkligen utmaningarna vi hade, säger AnnaSara Perslow, verkställande tjänsteman för Centerpartiet i Västra Götaland.

Centerpartiets nya besöksadress kommer bli Drottninggatan 26 i Göteborg.

För information kontakta:

Natalie Häll, Leasing Manager, Savills
natalie.hall@savills.se

Rikard Lindkvist, Head of Leasing Göteborg
Tel: +46 76 894 45 91
rikard.lindkvist@savills.se

Om Savills Savills är en av världens ledande fastighetsrådgivare med 39 000 anställda och över 600 kontor i 70 länder runt om i världen. I Sverige tillhandahåller Savills bred expertis till både lokala och internationella kunder. Vi erbjuder rådgivning inom fastighetstransaktioner, corporate finance, värdering, analys och due diligence, uthyrning, hyresgästrådgivning, fastighetsförvaltning, fastighetsservice samt bygg- och projektledning. Läs mer på savills.se