Savills växer - rekryterar Marielle Almgren med flera

Savills förstärker värderingsteamet med ytterligare en senior värderare, Marielle Almgren. Teamet har också utökats med två juniora värderare, Riham Mustafa och Rickard Carls. Samtidigt förstärks transaktionsteamet av en analytiker, Rasmus Östlund.

Marielle Almgren anställs som senior värderare med kundansvar. Hon är utbildad lantmätare vid KTH och har en gedigen och bred erfarenhet av fastighetsbranschen, både från ägar- och konsultsidan. Marielle kommer närmast från Real Competence där hon har haft uppdrag åt Vasakronan och AMF Fastigheter. Hon har tidigare arbetat många år på Kungsleden.

Marielles breda kompetens och förståelse för många av våra tjänster gör att hon blir ett värdefullt tillskott inte bara för värderingsteamet, utan även för hela Savills, säger Anders
Nyström, VD och koncernchef Savills Sverige.

Värderingsteamet förstärks också av Riham Mustafa och Rickard Carls, båda är nyutexaminerade från Samhällsbyggnadsprogrammet på KTH.

Samtidigt ansluter Rasmus Östlund till transaktionsteamet med placering i Stockholm. Rasmus är utbildad på Chalmers och har även en Master inom Fastigheter från Cass Business School i London. Rasmus kommer närmast från Colliers.

Anders Nyström, vd och koncernchef Savills i Sverige,

+46 736 820 300 eller anystrom@savills.se

Savills är en av världens ledande fastighetsrådgivare med 30 000 anställda och över 700 kontor i 60 länder runt om i världen. Savills i Sverige tillhandahåller bred expertis till både lokala och internationella kunder. Vi erbjuder rådgivning inom fastighetstransaktioner, värdering, analys och due diligence, uthyrning, fastighetsförvaltning, projektledning och fastighetsdrift. Läs mer på www.savills.se