STENDÖRREN FÖRVÄRVAR 1 500 LÄGENHETER I HUSBY

Stendörren, representerade av internationella fastighetsrådgivaren Savills, har förvärvat 5 fastigheter med sammanlagt 1528 lägenheter i Husby från Wallenstam för 875 miljoner kronor.

Wallenstam har ägt fastigheterna sedan 1996 och har sedan dess arbetat med att utveckla beståndet genom bl.a. upprustning av gårdar, entréer med skalskydd samt nya balkonger och tvättstugor. Även ett omfattande energisparprogram har genomfört inklusive installation av bergvärme.

Ulf Nilsson, VD för Savills, kommenterar: ”Detta är ett betydande förvärv på den svenska bostadsmarknaden vilket avspeglar en stark efterfrågan från svenska köpare som letar förvärv av kvalitetsobjekt även i utanför innerstaden. Dessa fastigheter blir en utmärkt komplettering till vår klients portfölj”.

Savills
Savills är ett ledande ledandefastighetsrådgivningsföretag grundat 1855 med över 22 000 anställda i Europa, Amerika, Asien, Australien och Afrika fördelade på över 200 kontor. Savills i Sverige erbjuder förutom uthyrning även transaktionsrådgivning, värdering, fastighetsförvaltning, projektledning och analystjänster.

---------------------------------------------------

För ytterligare information kontakta gärna:

Ulf Nilsson, Savills                                                          Tel: +46 (0) 8 54 585 460
Victoria Cambridge, Savills press office                            Tel: +44 (0) 20 7409 8940