Tommy Johansson ny chef kommersiell förvaltning på Savills

Savills har rekryterat Tommy Johansson som ny chef för den kommersiella förvaltningen. Tommy kommer senast från eget företag och har arbetat med kommersiella fastigheter sedan år 2000 i olika roller men alltid med fokus på långsiktig utveckling och uthyrning av fastigheter. Som chef för den kommersiella förvaltningen är ansvaret att öka fastigheternas värde, att hyresgästerna är nöjda och att fastigheterna hålls i bästa skick.

”För att lyckas med kommersiella fastigheter krävs ett målmedvetet, långsiktigt och proaktivt arbetssätt vilket är ett av Savills signum, det ska bli riktigt kul att få bli en del av detta starka team!”, säger Tommy Johansson.

”Rekryteringen av Tommy är en viktig pusselbit i vårt lagbygge då vi vill följa vår vision att bli den valda fastighetsrådgivaren på våra utvalda marknader. Jag är övertygad om att Tommy med sin kompetens och kontaktnät förstärker vår fastighetsförvaltning”, säger Anders Nyström, förvaltningschef på Savills.

Tommy kommer att vara placerad på Savills Stockholmskontor på Sergels Torg 12 och har börjat sin anställning den 19 augusti.

Anders Nyström, Förvaltningschef                       Tel: +46 8 674 03 33,
anystrom@savills.se

Tommy Johansson, Chef Kommersiell Förvaltning Tel: +46 8 674 03 14,
tjohansson@savills.se

Savills
Savills fastighetsförvaltning åt ett 30-tal kunder med totalt ca 160 fastigheter i Sverige. Förutom förvaltning finns projektledning, uthyrning, värdering, analys och transaktion bland tjänsteutbudet. Antalet medarbetare uppgår till ca 90 st.

Savills plc är en av världens ledande fastighetsrådgivare med ett nätverk av 22,000 anställda på över 500 kontor i Amerika, Europa, Asien Pacific, Afrika och Mellanöstern.