Eva Cederbalk avgår som VD för SBAB Bank

Efter drygt sju år som VD för SBAB Bank väljer Eva Cederbalk att lämna sin befattning på egen begäran. Hon kommer att sitta kvar på VD-posten fram till dess att en efterträdare har rekryterats.

VD i SBAB Bank AB (publ), Eva Cederbalk, slutar sin tjänst på egen begäran. I samband med det frånträder hon även sitt uppdrag som styrelseordförande för AB Säkerställda Obligationer (publ), ett helägt dotterbolag till SBAB Bank AB.

– Eva Cederbalk har gjort ett mycket bra arbete under sina år på SBAB och jag beklagar att hon väljer att sluta. Jag har dock full förståelse för och respekterar hennes beslut och vill framföra ett tack till Eva för hennes bidrag till SBAB Banks utveckling, säger Arne Liljedahl, Styrelseordförande SBAB Bank.

Eva Cederbalk har varit VD för SBAB Bank sedan 2004.

– Mina drygt sju år i banken har varit en fantastisk period i mitt liv, men någon gång måste man sluta. Jag tycker att tidpunkten är lämplig med tanke på det läge där SBAB nu befinner sig, där det är dags för en ny person att ta över och driva den nya banken vidare. Mitt uppdrag fram till dess att styrelsen har rekryterat min ersättare är att driva banken vidare såsom idag, säger Eva Cederbalk, VD SBAB Bank.

Arne Liljedahl, Styrelseordförande, SBAB Bank
Kontaktas via Bernd Schmitz, se kontaktuppgifter nedan

Eva Cederbalk, VD SBAB Bank
Telefon: 08-614 43 01, Mobil: 070-523 23 02, eva.cederbalk@sbab.se