• SBAB Bank/

Rusning efter ränteinformation – högsta antalet besökare för året på SBAB Banks webbsida

Jämfört med snittet för 2011 har antalet besökare på SBAB Banks hemsida ökat dramatiskt den senaste månaden. Främst har ökningen skett på avdelningar där besökarna kan räkna på sin boenderänta, titta på aktuella tabellräntor och ta del av analyser av det aktuella läget på finansmarknaden.

Jämfört med snittet för 2011 har antalet besökare till avdelningen ”Våra räntor” och ”Räkna på ränta och lånekostnad” ökat med 98 respektive 78 procent den senaste veckan. En annan välbesökt del av sajten, ”Snabbkommentaren” noterade under vecka 32 en ökning med hela 188 procent jämfört med snittet för 2011. Många av besöken kom tidigt i veckan men även i samband med SBAB Banks räntesänkning som kom under fredagen. För samtliga ovanstående avdelningar noteras under de två senaste veckorna årshögsta i besökarantal.

– Den rådande finansiella bergochdalbanan har skapat ett starkt informationsbehov hos såväl privatsparare som låntagare och potentiella bostadsköpare. En börs som ena dagen går upp och andra ned i kombination med de kraftiga sänkningarna av bolåneräntorna får många att tänka till lite extra kring sin privatekonomi, säger Bernd Schmitz, presschef på SBAB Bank.

Bernd Schmitz, presschef SBAB Bank

Tel: 08-614 43 94, Mobil: 0727-44 43 94, bernd.schmitz@sbab.se

SBAB Bank erbjuder lån- och spartjänster via internet och telefon samt kreditgivning till företag. Genom att erbjuda produkter och tjänster som utmanar och förenklar bidrar SBAB till ökad konkurrens på den svenska marknaden. Bolaget grundades 1985 och ägs till 100 procent av svenska staten. Utlåningsvolymen uppgick 2010 till 249,1 mdkr och inlåningsvolymen till 6,1 mdkr. Antalet anställda är cirka 420 varav drygt 120 arbetar på huvudkontoret i Stockholm. Läs mer på www.sbab.se