SBAB Bank ändrar bolåneräntorna från och med 2011-05-05

SBAB Bank höjer bolåneräntan på 3 månaders bindningstid med 0,06 procentenheter. Räntan på ett års bindningstid höjs med 0,05 procentenheter. Två till fem års löptider sänks med mellan 0,06 och 0,09 procentenheter. Övriga bindningstider lämnas oförändrade.

SBAB Banks tabellränta är en utgångsränta och bolånekunderna kan få både högre och lägre ränta. I SBAB Banks modell för räntesättning avgör lånebeloppets storlek och belåningsgraden vilken ränta som kunden erbjuds.

Bindningstid Förändring Tabellränta
3-månader + 0,06 % 3,93 %
1 år + 0,05 % 4,36 %
2 år - 0,06 % 4,51 %
3 år - 0,09 % 4,80 %
4 år - 0,08 % 5,09 %
5 år - 0,06 % 5,32 %
7 år Oförändrad 5,55 %
10 år Oförändrad 5,70 %

Våra kunder kan enkelt räkna ut vilken ränta de erbjuds på www.sbab.se eller kontakta vår kundcenter på telefon 0771-45 30 00.

Ränteändringen gäller även bolån förmedlade via SBAB Banks samarbetspartners ICA Banken, Ikano Bank och Nordnet Bank och SalusAnsvar.

Fredrik Bergström, Affärsområdeschef Konsument SBAB Bank
Telefon: 08-614 38 50, Mobil: 0705-32 26 60, fredrik.bergstrom@sbab.se

Bernd Schmitz, Presschef SBAB Bank
Telefon: 08-614 43 94, Mobil: 0727-44 43 94, bernd.schmitz@sbab.se