SBAB Bank sänker inlåningsräntorna

SBAB Bank sänker räntan på inlåningskonton till privatpersoner, bostadsrättsföreningar och företag med 0,25 procentenheter. Ändringen gäller från och med torsdag den 13 september 2012.

– Riksbanken har sedan december 2011 sänkt reporäntan tre gånger med sammanlagt 0,75 procentenheter, samtidigt som vi har vi låtit vår sparränta ligga kvar på en hög nivå. Efter den senaste räntenedgången sänker vi nu vår sparkontoränta, men har trots det fortfarande ett av marknadens mest attraktiva erbjudande, säger Fredrik Bergström affärsområdeschef Konsument på SBAB Bank.

I tabellen nedan framgår SBAB Banks aktuella inlåningsräntor för privatpersoner, bostadsrättsföreningar och företag. Ränteändringen omfattar inte specialinlåning och placeringskonton för bostadsrättsföreningar och företag. Mer information om våra sparkonton och räntor finns på www.sbab.se.

Förändring (%) Ny ränta (%)
Sparkonto - 0,25 2,75
SBAB-konto
Privat - 0,25 3,00
Bostadsrättsföreningar - 0,25 2,75
Företag (upp till 5 mnkr) - 0,25 2,75
Företag (över 5 mnkr) - 0,25 1,85

Fakta om SBAB Banks sparkonton

Kontoslag Villkor
Sparkonto På SBAB Banks sparkonto kan alla spara till enkla villkor; fria uttag, inga avgifter och ingen bindningstid.
SBAB-konto för privatpersoner Privatpersoner med bolån och/eller privatlån erbjuds extra hög sparränta. SBAB-kontot har fria uttag, inga avgifter och ingen bindningstid.
SBAB-konto för bostadsrättsföreningar På SBAB-kontot kan alla bostadsrättsföreningar placera sitt överskott. SBAB-kontot har fria uttag, inga avgifter och ingen bindningstid.
SBAB-konto för företag Företag får extra hög ränta på sparbelopp upp till 5 mnkr. SBAB-kontot har fria uttag, inga avgifter och ingen bindningstid.
Samtliga SBAB Banks konton omfattas av den statliga insättningsgarantin upp till 100 000 euro. Utbetalning enligt garantin görs av Riksgälden.

Fredrik Bergström, Affärsområdeschef Konsument SBAB Bank
Telefon: 08-614 38 50, Mobil: 0705-32 26 60, fredrik.bergstrom@sbab.se

Bernd Schmitz, Presschef SBAB Bank
Telefon: 08-614 43 94, Mobil: 0727-44 43 94, bernd.schmitz@sbab.se