SBAB Banks livesändningar meddelas via twitter

Från och med idag och framöver kommer vi att meddela kommande livesändningar av Veckans Utblick via våra twitterkonton.

Chefsekonom Tomas Pousettes och analytiker Tor Borgs twitterkonto återfinns på http://www.twitter.com/tomasochtor och SBAB Banks officiella twitterkonto på http://www.twitter.com/sbabbank

I Veckans Utblick talar Tomas Pousette och Tor Borg om händelser under veckan som kommer och hur de kan påverka räntan. Sändningarna sker live varje tisdag klockan 09.00 på http://www.sbab.se/veckansutblick kan även ses i efterhand på samma adress.

SBAB Bank erbjuder lån- och spartjänster via internet och telefon samt kreditgivning till företag. Genom att erbjuda produkter och tjänster som utmanar och förenklar bidrar SBAB till ökad konkurrens på den svenska marknaden. Bolaget grundades 1985 och ägs till 100 procent av svenska staten. Utlåningsvolymen uppgick 2010 till 249,1 mdkr och inlåningsvolymen till 6,1 mdkr. Antalet anställda är cirka 420 varav drygt 120 arbetar på huvudkontoret i Stockholm. Läs mer på www.sbab.se