Tor Borg utsedd till ny chefsekonom på SBAB Bank

Tor Borg har idag utnämnts till SBAB Banks chefsekonom och efterträder därmed Tomas Pousette som slutar sin anställning. Tor Borg tillträder sin nya tjänst den 1 juni 2012.

Tor Borg, född 1968, har en magisterexamen i nationalekonomi från Lunds universitet och lång erfarenhet som ekonom, strateg och makroanalytiker med tidigare uppdrag för Sveriges Riksbank och Folksam kapitalförvaltning. Tor har arbetat som ränteanalytiker på SBAB Banks ekonomiska sekretariat sedan 2007.

– Jag och Tomas har tillsammans vidareutvecklat SBAB Banks ekonomiska sekretariat och för mig känns det nu väldigt spännande att få möjlighet att driva och även utveckla verksamheten vidare, säger Tor Borg, tillträdande chefsekonom på SBAB Bank.

– Tor Borg har gedigen erfarenhet av makroekonomiska bedömningar och det känns naturligt att han tar över rollen som SBAB Banks chefekonom. Jag vill också tacka Tomas Pousette för ett extraordinärt arbete under de nio år han var anställd på SBAB, säger Carl-Viggo Östlund, vd på SBAB Bank.

Ett fotografi på Tor Borg är bifogat detta pressmeddelande.

Tor Borg, Ränteanalytiker SBAB Bank

Telefon: 08-614 38 84, Mobil: 0761-18 09 02, tor.borg@sbab.se

Bernd Schmitz, Presschef SBAB Bank
Telefon: 08-614 43 94, Mobil: 0727-44 43 94, bernd.schmitz@sbab.se