Utblick SBAB Bank vecka 20, 17 maj 2011

Denna veckas utblick SBAB Bank avhandlar utvecklingen på börserna som tyngs av sjunkande råvarupriser, växelkurser, penningmarknaden där den kortaste Stiborräntan, Tomorrow Next, sjunker och de långa stiger, förväntningarna på Riksbankens höjningar av styrräntan, från Sverige  industriproduktionen, inflationen, arbetsmarknaden och huspriserna. Vidare om stora samtalsämnet under veckan Portugal och Grekland samt nytt Boräntenytt från SBAB Bank. Värt att hålla ögonen på denna vecka är lönebildningsrapporten från konjunkturinstitutet och prognos över statens lånebehov från Riksgäldskontoret.

Video (11:25 minuter)

Videon kan ses live och on demand på www.sbab.se/veckansutblick. Nästa veckas Utblick SBAB Bank sänds på tisdag 24 maj klockan 09.00.

SBAB Bank erbjuder lån- och spartjänster via internet och telefon samt kreditgivning till företag. Genom att erbjuda produkter och tjänster som utmanar och förenklar bidrar SBAB till ökad konkurrens på den svenska marknaden. Bolaget grundades 1985 och ägs till 100 procent av svenska staten. Utlåningsvolymen uppgick 2010 till 249,1 mdkr och inlåningsvolymen till 6,1 mdkr. Antalet anställda är cirka 420 varav drygt 120 arbetar på huvudkontoret i Stockholm. Läs mer på www.sbab.se