Utblick SBAB Bank vecka 44, 1 november 2011

Veckans Utblick SBAB Bank med chefsekonom Tomas Pousette avhandlar...

En händelserik vecka med bland annat politiska utvecklingen i Grekland, folkomröstning ev. i januari medför fortsatt osäkerhet på finansmarknaderna, kortvarig glädje efter euroöverenskommelsen, påverkan på marknadsräntor framöver, OECD:s bedömning av tillväxten i euroområdet med vissa länder på minustillväxt. Makroagendan för veckan med flera inköpschefsindex, flera centralbanksmöten, ny chef för ECB gör debut och G20 möte på torsdag.

Video (12:32 minuter)

Utblick SBAB Bank kan ses direktsänd och i efterhand på www.sbab.se/veckansutblick

Nästa veckas Utblick SBAB Bank sänds på tisdag 8 november klockan 09.00.

SBAB Bank erbjuder lån- och spartjänster via internet och telefon samt kreditgivning till företag. Genom att erbjuda produkter och tjänster som utmanar och förenklar bidrar SBAB till ökad konkurrens på den svenska marknaden. Bolaget grundades 1985 och ägs till 100 procent av svenska staten. Utlåningsvolymen uppgick 2010 till 249,1 mdkr och inlåningsvolymen till 6,1 mdkr. Antalet anställda är cirka 420 varav drygt 120 arbetar på huvudkontoret i Stockholm. Läs mer på www.sbab.se