• SBB i Norden AB/

Samhällsbyggnadsbolaget överväger emissioner av en hybridobligation och en senior icke-säkerställd obligation

Samhällsbyggnadsbolaget i Norden AB (publ) (”Samhällsbyggnadsbolaget”), moderbolag till SBB i Norden AB (publ), har anlitat Nordea att utreda förutsättningarna för två nya kapitalmarknadsemissioner. Emissionerna består av en hybridobligation, som är efterställd Samhällsbyggnadsbolagets (inklusive dotterbolags) utestående seniora icke-säkerställda obligationer, och en senior icke-säkerställd obligation, båda denominerade i svenska kronor.

En emission av en hybridobligation kommer att ytterligare stärka Samhällsbyggnadsbolagets finansiella ställning och ligger väl i linje med Samhällsbyggnadsbolagets mål att senast vid utgången av 2018 uppfylla villkoren för en investment grade-rating från ett av de ledande kreditvärderingsinstituten.

Denna information är sådan information som SBB i Norden AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 18 september 2017 kl. 08.00 CET.