Malmö Brandkår väljer extranät från SBBS

Report this content

Malmö Brandkår väljer extranät från SBBS Malmö Brandkår med stationerna Hyllie, Heleneholm, Centrum och Jägersro - väljer SBBS leverantörsoberoende modulbaserade verktyg "PIX-in-a-box" (Portal, Intranät och Extranät). Ett antal moduler från grundstommen kommer att anpassas och implementeras i dels ett Intranät och dels ett extranät. Malmö Brandkår är ytterligare en i raden av medelstora anpassningsjobb mot den offentliga sektorn som SBBS fått förtroende att utföra. Det som är spännande i detta projekt är de blandade kraven från organisationen, de täta kopplingarna mot befintliga verksamhetssystem och de stora kraven på säkerhet, säger Richard Ek som är Marknadschef på SBBS AB. Lösningen är nåbar från det publika internet via krypterade så kallade VPN-tunnlar och kommer att förändra befintliga arbetsprocesser och kommunikationen med Malmö Brandkårs intressenter. För mer information kontakta Projektledare Erica Arvebratt på Malmö Brandkår på 040-34 28 49 eller Richard Ek på SBBS på 040-699 90 12. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/07/05/20010705BIT00640/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/07/05/20010705BIT00640/bit0001.pdf