• SBBS/

Report this content

SBBS AB lanserar www.hardvarubolaget.com och www.hardvarufabriken.nu på bred front SBBS AB utvidgar och söker sig till ännu ett spännande affärsområde. Den här gången rör det sig om en affärsenhet som handlar med hårdvara. Sedan årsskiftet har vi slipat på ett helt nytt affärsområde som syftar till att erbjuda hårdvarubolagen - sådana som Telia, Utfors, Framfab - hårdvara i samband med bredbandssatsningarna, säger Ola Eklund som är CEO på SBBS. Man räknar att i ett första steg framför allt nå de många mindre bolagen som arbetar med bredband. SBBS har gjort sig kända som ett kundnära företag men i den nya verksamheten kan vi tänka oss att arbeta i lågprissegmentet. Vi kommer att verka som leverantör till bredbandsbolagen och det här är en ny roll för oss. I dagsläget finns inga konkurrenter som renodlat jobbar i denna nisch. Tjänsterna innefattar all hårdvara i samband med bredband. Förmodligen är det här intressant för alla bolag som sysslar med bredband. Men i ett första skede kommer rimligtvis de mindre bolagen som saknar kanaler för uppköp av den här typen av produkter att vara intresserade. För dem är det viktigt att hitta produkter till rätta priser och dessa ska man plocka fram. Man kommer att erbjuda ett brett sortiment av lågprisprodukter. På kort sikt kommer vi också att starta verksamhet som riktar sig till fastighets-förvaltare eller större kunder som behöver innehållstjänster till sina användare av bredband. Tjänsterna innefattar programvara till slutkund, portaler, maillösningar med mera. Tjänsterna kommer naturligtvis att samlas under namnet www.mjukvarubolaget.com men ligger i nuläget under SBBS vanliga utbud. Redan i dagsläget finns produkten "Intranet-in-a-box" som har blivit omåttligt populär. Inom kort kommer version 2.0 samt "Portal-in-a-box" version 1.0 med grafiskt administrationsgränssnitt. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/07/07/20000707BIT00680/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/07/07/20000707BIT00680/bit0002.pdf