SBBS erbjuder kostnadsfri Infomaster-utbildning

Report this content

SBBS erbjuder kostnadsfri Infomaster-utbildning SBBS fyller tio år i år och det firas bland annat med ett erbjudande om en kostnadsfri Infomaster-utbildning. Utbildningen ges i seminarieform och behandlar Internet-relaterade områden. Det här är i första hand en marknadsföringsåtgärd från vår sida. Vi vill visa upp oss och ge prov på den kompetens som finns i företaget. Vi vill sprida vårt namn och visa att vi kan bli en kompetent partner och ett bra bollplank, säger Ulf Welander, marknadschef på SBBS. Målsättningen är också att stärka regionens kompetens inom ett flertal områden i IT-sammanhang och att bidra till bildandet av inofficiella nätverk företagen emellan, samt att skapa en plattform för framtida kommunikation mellan IT-användare. Vi vill att företag ska bygga nätverk. I vissa fall kan det handla om företag i samma bransch, men i konkurrenskänsliga lägen knyter vi ihop företag från skilda branscher. Man kommer att koncentrera sig på olika fall, på exempel. På så sätt hoppas man slippa kursdeltagare som bara är ute efter att göra reklam för en egen produkt, eller en egen lösning. Vi vill ha hit folk från kommuner och företag som är villiga att delge oss sina erfarenheter. Men de ska vara objektiva och inte sälja in egna produkter och idéer. De här kurserna vänder sig i första hand till användare - och alltså inte IT-producenter. Utbildningen kommer att hållas på Malmö Börshus. Det blir sammanlagt åtta delseminarier med kursstart i september. Seminarierna fokuserar exempel från näringsliv och offentlig sektor. Dessa kompletteras med teoretiska klarlägganden. FOTNOT. Se även webben http://www.sbbs.se under rubriken Nyheter. KURSPROGRAM I KORTHET 1. Upphandling 1 4. IT-projekt, org., 7. Marknadsföring på 2000-09-04 kostnader 2000-11-01 Internet 2000-12-06 2. Upphandling 2 5. E-handel 8. Marknadsföring i 2000-09-27 2000-11-15 sin helhet 2001-01-16 3. Intranät/Extranät 6. EU Femte Ramprogram 2000-10-11 2000-11-29 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/28/20000628BIT00550/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/28/20000628BIT00550/bit0002.pdf