SBBS lanserar "Shop-in-a-box"

Report this content

SBBS lanserar "Shop-in-a-box" "Shop-in-a-box" är inte en helt ny produkt i SBBS portfölj men lanseras nu i full skala. Nu kan ett litet företag snabbt och enkelt starta handel på Internet. Det är dessutom billigt och kostar bara en bråkdel mot vad det skulle kosta att bygga upp något liknande från scratch. Det finns ett stort behov av enkla lösningar för de företag som vill etablera sig på nätet, säger Ola Eklund på SBBS. Med den här produkten behöver företag inte investera i kostnadsslukande servrar och annan datautrustning, som dessutom riskerar att vara omodern i samma stund man har skaffat den. Dessutom kan man snabbt komma i gång med verksamheten. Företaget kan enkelt skapa en egen webbplats med e-handel. För en relativt liten penning kan det komma ut på nätet och sälja sina produkter. Företaget kan testa sina produkter på nätet. Det blir snabbt varse om internet verkligen är det rätta för den typen av produkter man arbetar med. Här kan den som känner sig ovan och obekväm med internet snabbt testa nätets möjligheter. Alla som har testat "Shop-in-a-box" har varit nöjda och i förlängningen kan man bygga ut med en egen server och kraftfullare programvara. Men det är en miljoninvestering och därför är det bra att först testa med "Shop- in-a-box". Med "Shop-in-a-box" kan man presentera sina produkter i ord och bild och med en läcker, tidsenlig design. Den som redan sysslar med postorderverksamhet kan utan vidare lägga ut postorderkatalogen på nätet. Kunderna handlar på en webbplats som är fullt i klass med de stora etablerade miljardföretagens webbplatser. Det finns även möjlighet att koppla färdiga kontokortslösningar till paketet, lovar Ola Eklund och fortsätter: Styrkan i det här är enkelheten. Och priset. Motsvarande produkt hos IBM kostar 30 gånger så mycket. Företaget får produkten levererad via SBBS hemsida. SBBS ställer naturligtvis upp med support om företaget mot förmodan skulle stöta på problem. Men då tillkommer naturligtvis ytterligare kostnader. Jag tror dock att det här är så enkelt att man kommer i gång av sig själv. Det vet jag eftersom flera företag med låg datavana har framgångsrikt testat systemet. "Shop-in-a-box" kostar cirka 5000 och sedan tillkommer en årlig avgift på runt 5000 för att man utnyttjar SBBS servrar. Det här är perfekt för ett företag med en omsättning på högst ett par miljoner. Ola Eklund berättar om ett företag som säljer leksaker och som har höjt omsättningen tack vare "Shop-in-a-box". De har lagt ut hela sortimentet på internet och når kunder i hela riket med sina specialprodukter. information och en "demo" finns på SBBS hemsida www.sbbs.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/02/15/20000622BIT01170/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/02/15/20000622BIT01170/bit0002.pdf