SBBS växer och öppnar filial i Stockholm

Report this content

SBBS växer och öppnar filial i Stockholm SBBS etablerar sig i Stockholm och startar i liten skala för att satsa fullt ut på Stockholmskontoret under 2001. Det här är första gången som företaget etablerar sig utanför Malmö. Det handlar om att vi vill befinna oss där många av våra kunder finns. För oss är nära kundrelationer oerhört viktigt, säger Ola Eklund. SBBS startade redan 1989, men det var 1995 som man på allvar tog upp kampen om kunderna med andra it-företag. Först erbjöd man privatpersoner och företag anslutning till internet men på senare år har man inriktat verksamheten helt på företagskunder. Vi har satsat på att hjälpa företag i den privata och offentliga sektorn att skapa och utveckla webbplatser, intranät och extranät. SBBS månar om närheten till kunderna. Därför är det logiskt att SBBS etablerar sig i Stockholm där många av SBBS kunder finns. Det är viktigt för att finnas där kunderna befinner sig. Det måste man för att korrekt känna av kundernas krav och behov. 12 personer arbetar på kontoret i Malmö city. I Stockholm är till en början tre personer engagerade. 10 procent av kunderna finns i dag i Stockholmsregionen. Under det här året fungerar Stockholmskontoret som en förlängning av Malmökontoret och det handlar om att arbeta med befintliga kunder. Men redan vid årsskiftet satsar man på en expansion. Då kommer vi att hårdsatsa på Stockholmskontoret i Hammarbyhamnen. Då ska vi hitta nya kunder i just den regionen. Men vi ska fortfarande vara ett skånskt företag med huvudkontor i Malmö. Man kan fråga sig varför ett företag i it-branschen behöver så "gammeldags" metoder som fysisk närhet. Ha, ha, men för oss är detta själva kärnan i verksamheten. Vi träffar alla våra kunder face to face. Det är fortfarande det enda sättet för att få nödvändiga kunskaper om kundernas krav och behov. Vi vill ju på bästa sätt hjälpa dem att tjäna ännu mer pengar, avslutar Ola Eklund. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/10/20000622BIT01160/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/10/20000622BIT01160/bit0002.pdf