Angående AB Aprioris partiella offentliga kontanterbjudande till aktieägare i SBC

Rättelse

AB Apriori meddelar i ett pressmeddelande att de aktier som inlämnats i Erbjudandet uppgår till 123 005, inte som tidigare meddelats 118 913 aktier. Det utgör liksom tidigare knappt en (1) procent av de utestående aktierna i SBC Sveriges BostadsrättsCentrum AB (”SBC”). I enlighet med tidigare kommunikation kommer redovisning av likvid för inlösta aktier att påbörjas den 7 oktober 2013.

Läs AB Aprioris tidigare pressmeddelanden i sin helhet på bolagets hemsida www.abapriori.se eller NGM Equitys webbplats www.ngm.se.

Niklas Knight, VD, Tel 0709-24 44 30, e-post: niklas.knight@sbc.se

Karin Iversen, CFO och vice VD, Tel 0709-42 84 40, e-post: karin.iversen@sbc.se

SBC Sveriges BostadsrättsCentrum AB (publ) är ett av landets ledande företag inom bostadsrätt. Bolagets affärsidé är "Vi skapar och förvaltar värden för bostadsrättsföreningar, bostadsrättshavare och bosparare". SBC tillhandahåller kostnadseffektiva tjänster inom ekonomi, teknik och juridik för bostadsrättsföreningar. SBC har sex kontor runt om i landet med ca 200 anställda. 2012 var koncernens intäkter 252 mkr. Bolaget är noterat på NGM Equity.