Ansökan om avnotering av SBC

Styrelsen för SBC Sveriges BostadsrättsCentrum AB (publ) har ansökt om avnotering av aktierna från NGM Equity.

Mot bakgrund av den koncentrerade ägarbilden och mycket begränsade handeln i SBCs aktier på NGM Equity har styrelsen, i linje med vad som aviserades i ett pressmeddelande den 19 augusti 2019, ansökt om avnotering av aktierna. I enlighet med Aktiemarknadsnämndens uttalande 2019:30 har SBC begärt och erhållit bekräftelse från NGM att SBC fortfarande inte uppfyller noteringskraven.

En avnotering innebär bland annat att aktierna inte längre är föremål för organiserad handel på NGM Equity och att bolaget inte längre är skyldigt att lämna information till marknaden i enlighet med reglerna på NGM Equity och EU:s marknadsmissbruksförordning. Äganderätten till aktierna påverkas dock inte och aktieägarna har kvar sina rättigheter enligt aktiebolagslagen.

Sista dag för handel på NGM Equity kommer att meddelas så snart den bestämts av NGM.

Emil Lundström tf VD och koncernchef

emil.lundstrom@sbc.se

08-501 150 14

SBC Sveriges BostadsrättsCentrum AB, är ett av landets ledande företag av förvaltningstjänster för bostadsrätter och har funnits sedan 1921. SBC erbjuder full service inom ekonomisk förvaltning, teknisk förvaltning, projektledning av ombyggnation och renoveringar samt juridisk expertis. Bolaget tillhandahåller kundportalen Vår Brf med tillhörande app för mobiltelefon samt utbildningar som t.ex. Styreslecertifiering. SBC har kontor på fem orter i landet med ca 320 anställda. Bolaget är noterat på NGM Equity och omsatte år 2018, 436 mkr i koncernen. www.sbc.se.

Taggar: