CHEF FÖR STRATEGI OCH EKONOMI UTSEDD I SBC SVERIGES BOSTADSRÄTTSCENTRUM AB

(NGM:SBC)

Leif Carlsson har utsetts till chef för Strategi och Ekonomi i SBC Sveriges BostadsrättsCentrum AB (publ), som är noterat på NGM Equity. Tjänsten är nyinrättad och Leif Carlsson, som också kommer att ingå i koncernledningen, tillträder 3 mars 2008.

Leif Carlsson är civilekonom och har bland annat varit CFO för WM-Data samt VD för WM-Data Sverige. I egen konsultverksamhet har Leif Carlsson bland annat som Project manager i flera projekt arbetat med förvärv och integrationer, men även i andra ledarroller såsom exempelvis Temporary CFO.

- SBC har haft en stark utveckling genom åren och vi har högt ställda mål för framtiden. Leif Carlsson har mycket bred erfarenhet inom ekonomiområdet. Han har också lett stora förändringsprocesser, är väl förtrogen med arbetet i börsnoterade bolag och har stor erfarenhet av ledarskap. Vi ser fram emot att Leif Carlsson är beredd att bidra med sin kompetens för SBCs fortsatta utveckling, säger VD för SBC Sveriges BostadsrättsCentrum Helena Skåntorp.

För information, kontakta:

VD Helena Skåntorp