Höjd målsättning för lönsamhet i SBC

Styrelsen i SBC Sveriges BostadsrättsCentrum AB (publ) fastställde på styrelsemöte 27 oktober 2011 koncernens nya långsiktiga finansiella mål för affärsverksamheten. Rörelsemarginalen ska uppgå till minst 15 procent. SBC ska genom organiskt lönsam tillväxt omsätta minst 300 miljoner kronor 2015.

SBC har de senaste åren haft en turbulent tillvaro. Under 2011 har SBC påvisat en stabil och positiv utveckling. De långsiktiga målen ska uppnås med fortsatt fokus på kärnverksamheten - kvalificerad helhetsrådgivning till bostadsrättsföreningar.

Niklas Knight, VD, Tel 0709-24 44 30, e-post niklas.knight@sbc.se

Lennart Hedquist, Styrelseordförande SBC, Tel 070-671 54 30, e-post: lennart.hedquist@bredband.net

SBC Sveriges BostadsrättsCentrum AB (publ), är ett av landets ledande företag inom bostadsrätt. Bolagets affärsidé är "Vi skapar och förvaltar värden för bostadsrättsföreningar, bostadsrättsägare och bosparare". SBC tillhandahåller kostnadseffektiva tjänster inom ekonomi, teknik och juridik för bostadsrättsföreningar. SBC har sex kontor i landet med totalt drygt 200 anställda. 2010 var koncernens intäkter 339 mkr. Bolaget är noterat på NGM Equity.