Information om att AB Apriori fullföljer sitt partiella offentliga kontanterbjudande till aktieägare i SBC

SBC Sveriges BostadsrättsCentrum AB informerar om att AB Apriori fullföljer sitt partiella offentliga kontanterbjudande till aktieägarna i SBC Sveriges BostadsrättsCentrum AB.

AB Apriori (”Apriori”) meddelar i ett pressmeddelande att de aktier som inlämnats i Erbjudandet uppgår till 118 913 aktier, vilket utgör knappt en (1) procent av de utestående aktierna i SBC Sveriges BostadsrättsCentrum AB (”SBC”). Apriori förklarar därmed att Erbjudandet är ovillkorat och fullföljer sitt partiella offentliga kontanterbjudande att förvärva upp t o m 965 000 aktier i SBC för 42 kronor per aktie. För de aktieägare som har accepterat Erbjudandet per den 30 september 2013 beräknas redovisning av likvid att påbörjas den 7 oktober 2013, i enlighet med vad Apriori tidigare kommunicerat.

Vid offentliggörandet av Erbjudandet den 5 augusti 2013 kontrollerade Apriori tillsammans med dotterbolag ca 23 % av aktierna i SBC. Varken Apriori eller dess dotterbolag har förvärvat ytterligare aktier utanför Erbjudandet. I och med fullföljande av Erbjudandet kommer Apriori att kontrollera ca 24 % av aktierna i SBC.

Läs AB Aprioris pressmeddelande i sin helhet på bolagets hemsida www.abapriori.se eller NGM Equitys webbplats www.ngm.se .

Niklas Knight, VD, Tel 0709-24 44 30, e-post: niklas.knight@sbc.se

Karin Iversen, CFO och vice VD, Tel 0709-42 84 40, e-post: karin.iversen@sbc.se