Information om att AB Apriori höjer sitt partiella offentliga kontanterbjudande till aktieägare i SBC

SBC Sveriges BostadsrättsCentrum AB informerar om att AB Apriori har beslutat höja budet från 37 kronor till 42 kronor per aktie i det partiella offentliga kontanterbjudandet till aktieägare i SBC Sveriges Bostadsrättscentrum.

Acceptperioden förlängs till den 30 september 2013. AB Aprioris pressmeddelande med anledning av höjning av budet framgår i sin helhet på www.sbc.se.

För ytterligare information kontakta: Niklas Knight, VD, Tel 0709-24 44 30, e-post: niklas.knight@sbc.se Karin Iversen, CFO och vice VD, Tel 0709-42 84 40, e-post: karin.iversen@sbc.se

Om SBC SBC Sveriges BostadsrättsCentrum AB (publ) är ett av landets ledande företag inom bostadsrätt. Bolagets affärsidé är "Vi skapar och förvaltar värden för bostadsrättsföreningar, bostadsrättshavare och bosparare". SBC tillhandahåller kostnadseffektiva tjänster inom ekonomi, teknik och juridik för bostadsrättsföreningar. SBC har sex kontor runt om i landet med ca 200 anställda. 2012 var koncernens intäkter 252 mkr. Bolaget är noterat på NGM Equity.