Realsolv Holdco AB har ingått avtal om förvärv av 56,8% av aktierna i SBC

SBC har uppmärksammat att Realsolv Holdco AB genom helägda dotterbolag ingått avtal om förvärv av sammanlagt 23 393 463 aktier, motsvarande 56,8 procent av aktierna och rösterna i SBC Sveriges BostadsrättsCentrum AB (publ) (”SBC”) från Miselle AB, Tantal Investment AB och Triega AB. Den kontanta köpeskillingen som utgår uppgår till 26,25 kronor per aktie i SBC.

Förvärvet planeras att genomföras senast den 18 april 2019.

Vid genomförande av förvärven kommer förvärvsbolaget att passera budpliktsgränsen om 30 procent av rösterna i SBC. Förvärvsbolaget avser därför att inom fyra veckor från förvärvens genomförande lämna ett offentligt uppköpserbjudande (budpliktsbud) avseende resterande aktier i SBC.

Realsolv Holdco AB skriver i sitt pressmeddelande att ”Detta pressmeddelande utgör eller innehåller inte ett offentligt uppköpserbjudande enligt 3 kap. 1 § lagen om offentliga uppköpserbjudanden på aktiemarknaden.”

För ytterligare information: https://www.mynewsdesk.com/se/fidelio-capital/pressreleases/realsolv-holdco-ab-ingaar-avtal-om-foervaerv-av-568-procent-av-aktierna-i-sbc-sveriges-bostadsraettscentrum-ab-2845027

eller kontakta:Bernt Ingman, styrelseordförande
bernt.ingman@telia.com
070-751 57 60

Denna information är sådan information som SBC Sveriges BostadsrättsCentrum AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden.

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 8 mars 2019 kl.11:00 CETjanuari

SBC Sveriges BostadsrättsCentrum AB, är ett av landets ledande företag av förvaltningstjänster för bostadsrätter. SBC erbjuder full service inom ekonomisk förvaltning, teknisk förvaltning, projektledning av ombyggnation och renoveringar samt juridisk expertis. SBC har kontor på fem orter i landet med ca 320 anställda. Bolaget är noterat på NGM Equity och omsatte år 2017, 431 mkr i koncernen. www.sbc.se.

Taggar: