SBC prisas för delårsrapport

För tredje året i rad vinner SBC pris för bästa delårsrapport 2014 för bolag noterade på NGM Equity. Utmärkelsen är en del i tävlingen Årets Börsbolag som arrangeras av Kanton tillsammans med huvudsponsorerna NGM, Aktiespararna och CtrlPrint. Av samtliga granskade bolag hamnar SBC på tionde plats. Tidigare i år har SBC också fått pris för bästa IR-webb.

Juryns motivering lyder: ”Som vinnare bland bolag listade på NGM Equity i tävlingen Bästa delårsrapport står för tredje året i rad SBC Sveriges BostadrättsCentrum, med 16 av 18 möjliga poäng. Bolaget har en välstrukturerad delårsrapport, som bland annat innehåller en föredömlig marknadsbeskrivning och en lättöverskådlig kvartalsöversikt. Vidare innehåller delårsrapporten en bra bolagsbeskrivning och en uttömmande ord- och definitionslista.”

– Det är hedrande att SBC för tredje året i rad vinner första pris för bolagen på NGM Equity och har en av de tio bästa delårsrapporterna av alla granskade svenska noterade bolag. Det är såklart ett kvitto på att vi gör mycket bra i vår informationsgivning till marknaden men det är också en viktig del i vårt arbete med att öka förståelsen för SBC som bolag och den marknad vi verkar på, säger Niklas Knight, VD för SBC Sveriges BostadsrättsCentrum AB.

Niklas Knight, VD, Tel 08-501 150 94, e-post: niklas.knight@sbc.se

Karin Iversen, CFO och vice VD, Tel 08-501 150 69, e-post: karin.iversen@sbc.se

SBC Sveriges BostadsrättsCentrum AB (publ) är ett av landets ledande företag inom bostadsrätt. Bolagets affärsidé är "Vi skapar och förvaltar värden för bostadsrättsföreningar, bostadsrättshavare och bosparare". SBC tillhandahåller kostnadseffektiva tjänster inom ekonomi, teknik och juridik för bostadsrättsföreningar. SBC har sex kontor runt om i landet med ca 200 anställda. 2014 var koncernens intäkter 251 mkr. Bolaget är noterat på NGM Equity. I januari 2015 förvärvade SBC 100% av aktierna i T&T Förvaltnings AB och Österåkers Bostadsrättsförvaltning AB. Under 2014 omsatte de förvärvade bolagen tillsammans 126 mkr och har tillsammans ca 70 anställda.