SBC Sveriges BostadsrättsCentrum vinnare i Årets börsbolag 2012 - bästa Årsredovisning för bolag noterade på NGM Equity

SBC Sveriges BostadsrättsCentrum får pris för bästa årsredovisning 2012 för bolag noterade på NGM Equity. SBC har tidigare i år fått pris för bästa delårsrapport samt bästa IR-webb för bolag noterade på NGM Equity i tävlingen Årets börsbolag 2012.

Årets börsbolag är ett samarbete mellan Kanton och Aktiespararna – ett ideellt engagemang som syftar till att höja ambitionsnivån bland svenska börsbolag vad gäller finansiell information till bolagens alla intressenter.

Juryns motivering till priset för bästa årsredovisning 2012 på NGM Equity lyder: " SBC Sveriges BostadsrättsCentrum har en bra årsredovisning där bolagsbeskrivningen och marknadsavsnittet är särskilt starka delar. Innehållet i årsredovisningen är lättillgängligt tack vare tydlig rubrikstruktur samt pedagogiska figurer och diagram. SBC Sveriges BostadsrättsCentrum har härmed uppnått högst poäng i samtliga årets deltävlingar bland bolagen noterade NGM Equity.”

– Vi är väldigt stolta över att för tredje gången i år tilldelas pris för vårt IR-arbete. Det är mycket stimulerande att få ett kvitto på att vårt arbete med att kontinuerligt förbättra och utveckla bolagets marknadsinformation ger resultat, säger, säger Niklas Knight, VD för SBC Sveriges BostadsrättsCentrum AB.

Niklas Knight, VD

E-post: niklas.knight@sbc.se

SBC Sveriges BostadsrättsCentrum AB (publ) är ett av landets ledande företag inom bostadsrätt. Bolagets affärsidé är "Vi skapar och förvaltar värden för bostadsrättsföreningar, bostadsrättshavare och bosparare". SBC tillhandahåller kostnadseffektiva tjänster inom ekonomi, teknik och juridik för bostadsrättsföreningar. SBC har sex kontor runt om i landet med ca 200 anställda. 2012 var koncernens intäkter 252 mkr. Bolaget är noterat på NGM Equity.