SBCS PRO FORMA-RÄKENSKAPER PUBLICERADE

(NGM: SBC)

Sveriges BostadsrättsCentrum AB (publ) har idag den 22 mars 2010 publicerat pro forma-räkenskaper för koncernen på hemsidan www.sbc.se.

Pro forma-räkenskaperna är framtagna för att ge vägledning om hur det nya SBCs balansräkning och därmed finansiella ställning kan komma att se ut våren 2010. Räkenskaperna beaktar nu kända konsekvenser av de tidigare presenterade avyttringarna till Skanska respektive till det med JM gemensamägda bolaget SBC Bo, samt av att projektet Eolshäll är färdigställt. Skanska respektive JM har nu tillträtt de verksamheter som avyttrats.

Nedan visas nyckeltal för SBC koncernen pro forma våren 2010. Balansräkning pro forma samt utförligare information kring pro forma-räkenskaperna finns på hemsidan under Investor Relations och Rapporter. www.sbc.se/Foretag/Aktieinformation.

|TABLE ID=106|

Helena Skåntorp, VD och koncernchef SBC, Tel 0708-18 39 07, e-post: helena.skantorp@sbc.se

Leif Carlsson, CFO SBC, Tel 0730-74 50 64, e-post: leif.carlsson@sbc.se

SBC Sveriges BostadsrättsCentrum AB (publ), är ett av landets ledande företag inom bostadsrätt. Bolagets affärsidé är "att i alla delar av förvaltningskedjan skapa, förvalta och utveckla värden som är till nytta för bostadsrättsföreningar och boende samt tillvarata bospararnas intresse". SBC tillhandahåller kostnadseffektiva tjänster inom ekonomi, teknik och juridik för bostadsrättsföreningar. SBC har sex kontor i landet med totalt cirka 200 anställda. 2009 var koncernens intäkter 253 mkr. Bolaget är noterat på NGM Equity.