Styrelseledamoten i SBC Sveriges BostadsrättsCentrum AB, Tomas Matsson, har beslutat att lämna sitt styrelseuppdrag och har hos Bolagsverket anmält egen avgång. Tomas Matsson har varit ledamot i styrelsen sedan årsstämman 2004.

”Tomas har genom sin breda kompetens som erfaren affärsadvokat i förening med stor klokskap varit en mycket stor tillgång i styrelsearbetet. Han har under sin tid i styrelsen bidragit till de framtidsinriktade förändringar i bolaget som säkerställt vår ställning som ledande förvaltare av bostadsrätt. Jag beklagar att han nu väljer att avgå ur styrelsen" säger Lennart Hedquist, styrelseordförande i SBC Sveriges BostadsrättsCentrum AB.

Med anledning av styrelseavgångar kommer bolaget att kalla till extra bolagsstämma i enlighet med bolagsordningen för nyval till styrelsen.

Lennart Hedquist, styrelseordförande SBC

Tel 070-671 54 30, e-post: lennart.hedquist@bredband.net

SBC Sveriges BostadsrättsCentrum AB (publ) är ett av landets ledande företag inom bostadsrätt. Bolagets affärsidé är "Vi skapar och förvaltar värden för bostadsrättsföreningar, bostadsrättshavare och bosparare". SBC tillhandahåller kostnadseffektiva tjänster inom ekonomi, teknik och juridik för bostadsrättsföreningar. SBC har sex kontor runt om i landet med ca 200 anställda. 2012 var koncernens intäkter 252 mkr. Bolaget är noterat på NGM Equity.