Styrelsen drar tillbaka förslag till vinstutdelning och föreslår istället automatiskt inlösenförfarande

Styrelsen i SBC Sveriges BostadsrättsCentrum AB (publ) har beslutat att dra tillbaka det i årsredovisningen intagna förslaget till vinstutdelning om 55 öre per aktie. Styrelsen kommer istället att föreslå att årsstämman fattar beslut om ett så kallat automatiskt inlösenförfarande. Styrelsen kommer att föreslå en uppdelning av aktier där en befintlig aktie delas i fyra aktier (en så kallad aktiesplit 4:1). En av dessa aktier kommer att vara en inlösenaktie. Betalning för varje inlösenaktie föreslås vara 2,00 kronor.

Förslaget kommer att framgå av kallelsen till årsstämman och fullständiga förslag och redogörelser kommer att hållas tillgängliga på www.sbc.se senast tre veckor före årsstämman. Stefan Engström har reserverat sig mot styrelsens förslag.

Lennart Hedquist, styrelseordförande SBC, Tel 070-671 54 30, e-post: lennart.hedquist@bredband.net

Informationen är sådan som SBC Sveriges Bostadsrättscentrum AB ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 8 april 2014 kl. 14:45.