SBC lanserar marknadsplats med bonära tjänster

Report this content

I samband med SBC Sveriges BostadsrättsCentrums digitala satsning breddar nu företaget sitt erbjudande ytterligare och lanserar en helt ny plattform. Marknadsplatsen ska ge boende i SBC-föreningar en unik möjlighet att ta del av exklusiva erbjudanden inom bonära tjänster från certifierade samarbetspartners.

SBC Sveriges BostadsrättsCentrum har nästan hundra års erfarenhet av förvaltning och erbjuder rådgivning inom teknik, ekonomi och juridik till cirka 350 000 boende i SBC-förvaltade föreningar. Som en del av deras digitala satsning lanserar företaget nu Marknadsplatsen - en plattform med erbjudanden av bonära tjänster. Marknadsplatsen är en mix av etablerade varumärken som tillhandahåller smarta digitala lösningar, ofta med fokus på hållbarhet.

– SBC är inne i en mycket spännande utvecklingsfas där vi satsar på att bredda vårt digitala utbud. Under hösten har vi utvecklat ett projekt som även fokuserar på de boende i våra föreningar, en målgrupp som är väldigt viktig för oss. Som boende i en SBC-förening kan du nu ta del av vår marknadsplats med exklusiva erbjudanden inom bonära tjänster från certifierade samarbetspartners. Det kan vara allt från städhjälp, mat eller digitala lösningar till ditt hem. Här ska det alltid finnas något för att underlätta för de boendes vardag, säger Ola Gunnarsson, VD på SBC Sveriges BostadsrättsCentrum.

Som en del av den digitala satsningen lanserar SBC inom kort även en app som ska kunna hjälpa styrelsens dagliga arbete ytterligare. Appen kommer bland annat att innehålla funktioner som webbattest, chat, banksaldo, förfallna avier och kontaktinformation.

Klara samarbetspartners till Marknadsplatsen:
Hjälp Hemma – städ
Hungrig.se – matleverans
Hygglo – delningsekonomi
Nanny.nu – barnpassning
Nannyakuten – barnpassning
Ownit – bredband, tv och telefoni
Påmind – ekonomi
SBAB - ekonomi
Sunfleet – transport
Taskrunner – delningsekonomi
Techbuddy – digital vaktmästare
Tidy.nu – städning
Techtroopers – digital vaktmästare
Tiptapp – delningsekonomi (återvinning sopor)

För ytterligare information kontakta:
Minette Öhman, Marknads- och Kommunikationschef på SBC
E-post: minette.ohman@sbc.se

SBC Sveriges BostadsrättsCentrum AB, är ett av landets ledande företag av förvaltningstjänster för bostadsrätter. SBC erbjuder full service inom ekonomisk förvaltning, teknisk förvaltning, projektledning av ombyggnation och renoveringar samt juridisk expertis. SBC har kontor på fem orter i landet med ca 320 anställda. Bolaget är noterat på NGM Equity och omsatte år 2017, 431 mkr i koncernen. www.sbc.se.

Taggar: