Kommuniké från extra bolagsstämma i SBF Bostad AB (publ)

Vid den extra bolagsstämman den 28 augusti 2024 beslutades i enlighet med förslaget att för tiden intill slutet av nästa årsstämma välja Sebastian Brindelid till ny styrelseledamot i bolaget, som ersättare för Anette Erneholm.

Styrelsen i bolaget kommer således att bestå av Johan Grevelius (styrelseordförande), Johan Bergman (styrelseledamot) och Sebastian Brindelid (styrelseledamot).

För ytterligare information, vänligen kontakta bolagets Kommunikationschef, Anette Harby, anette.harby@sbffonder.se, mobil 076-62 82 192. Du kan även besöka Bolagets hemsida www.sbfbostad.se.

SBF Bostad AB: En fastighetsfond förvaltad av SBF Fonder
SBF Fonder erbjuder en unik möjlighet till ett direkt delägande i svenska hyresbostäder på orter där människor vill bo och leva. Under 20 års tid har SBF Fonder förvaltat bostadsfonder för privatpersoner, företag och institutionella investerare. Med lång erfarenhet av fastighetstransaktioner, egen lokalt förankrad fastighetsförvaltning och ett integrerat hållbarhetsfokus utvecklar och förvaltas fastigheterna för att skapa långsiktigt hållbara värden. SBF Fonder har per den 30 juni 2024 ca 4,2 miljarder kronor under förvaltning, 113 underliggande fastigheter med ca 3 400 lägenheter fördelat på 20 orter runt om i Sverige. SBF Fonder är en AIF-förvaltare och står under Finansinspektionens tillsyn.