Stort intresse att investera i SBP Kredit bäddar för fortsatt tillväxt!

2024-02-22

SBP Kredit har tagit in ytterligare 75 MSEK till sin noterade fond genom en riktad marknadsföringskampanj under januari. SBP Kredit befinner sig i ett mycket gynnsamt läge på en marknad med stark efterfrågan och fonden fortsätter leverera stabila resultat. Kapitalet kommer från befintliga investerare och ägare men även från för bolaget helt nya investerare. Investeringarna har genomförts på senast publicerad NAV-kurs.

”Vi är glada att välkomna nya investerare till vår fond. 19 investerare, varav 13 helt nya, har investerat totalt 75 MSEK i SBP Kredit” säger Anna Gårder, Head of Investor Relations.

”SBP Kredit befinner sig i en expansiv fas och med hjälp av nytt kapital kan vi säkerställa tillväxt och fortsatt lönsamhet” säger David Haak VD SBP Kredit

För vidare information om SBP Kredit vänligen kontakta:

David Haak, VD SBP Kredit AB
Tel 073-828 32 35, david.haak@sbpkredit.se

Anna Gårder, Head of Investor relations, SBP Kredit AB

Tel 076-852 52 92, anna.garder@sbpkredit.se

Om SBP Kredit:
SBP finansierar projektutveckling och byggnation utav alla typer av fastigheter.
Vi skapar förutsättningar att genomföra fastighetsprojekt i Sverige. Genom att lånefinansiera projekt erbjuder vi ett komplement till sedvanlig bankfinansiering. Sedan starten 2016 har vi beviljat totalt cirka 220 krediter på nästan 5,3 miljarder kronor.