Unik mobilitetstjänst lanseras i Stockholm

Report this content

Genom nystartade affärsenheten SC Next Mobility satsar japanska bolaget Sumitomo Corporation på utveckling av framtidens mobilitetslösningar. SC Next Mobility med bas i Stockholm kommer att fokusera på att utveckla närtida mobilitetslösningar och som ett första steg i satsningen lanseras i dagarna UGo, en ny smart digital tjänst för framtidens billiv.

- Sverige är ett starkt innovationsland och har en viktig roll att spela för framtidens mobilitetstjänster. UGo som vi idag lanserar är ett första viktigt steg för att göra billivet mindre krångligt, säger Peter Andersson, VD SC Next Mobility.

UGo är en digital tjänst som kopplar ihop bilmärken med sina slutkunder. För första gången finns nu en lösning som inte handlar om bilen som produkt utan om bilen som tjänst.

-  Med UGo utgår vi från människors vardag och hur vi lever våra liv. Ingen behöver längre ta sig till ett industriområde för att hämta eller serva sin bil. Med UGo beställs bilen digitalt och kunden hämtar upp sin bil när det passar på ett enkelt och smidigt sätt. Tjänsten UGo finns sedan med kunden och ser till att skapa ett bekvämt liv med bilen, säger Peter Andersson.

-  Privatleasing av bilar ökar kraftigt och fler väljer att långtidshyra sin bil istället för att äga. Vi har som ett första steg fokuserat på att lösa det vi tror att kunderna tycker är krångligt. Genom att digitalisera köpet, skapa valfrihet för när och var man hämtar bilen och ta hand om servicen som bilen behöver, sätter vi kundens bekvämlighet i fokus, säger Peter Andersson.

-  Idag har de flesta biltillverkare egna lösningar där man knyter ihop det fysiska med det digitala för sina kunder. Med UGo har vi skapat en lösning som ger kunden valfrihet genom att flytta fokus från bilen som produkt till bilen som funktion och tjänst, säger Peter Andersson.

För mer information mejla press@ugonext.se
www.ugonext.se

Om SC Next Mobility
Med Sverige som bas arbetar vi för att utveckla morgondagens mobilitetslösningar. SC Next Mobility är en del av Sumitomo Corporation som är ett av världens största handelsföretag med ursprung från Japan.

Citat

Privatleasing av bilar ökar kraftigt och fler väljer att långtidshyra sin bil istället för att äga. Vi har som ett första steg fokuserat på att lösa det vi tror att kunderna tycker är krångligt. Genom att digitalisera köpet, skapa valfrihet för när och var man hämtar bilen och ta hand om servicen som bilen behöver, sätter vi kundens bekvämlighet i fokus.