Stefan från Linköping lever i Sveriges fulaste hem

​Precis när sommaren står för dörren avgörs Edets tävling ”Hjälp, jag har Sveriges fulaste hem”. Stefan Orman i Linköping vinner den något udda men inte desto mindre ärofyllda utnämningen och får en lyxig omstyling av hemmet, ledd av den välkända designerduon Simon och Tomas.

Med en ungkarls smak för inredning vinner Stefan Orman Edets webbtävling ”Hjälp jag har Sveriges fulaste hem”. Närmare 100 bidrag rullade in under våren när Edet arrangerade webbtävlingen www.sverigesfulastehem.se där alla som ville och vågade, uppmanades att skicka in sina bidrag. Efter att svenska folket lagt sina röster valdes 10 finalister ut och nu koras alltså den välförtjänte vinnaren.

Stefan Orman som till vardags arbetar som resesäljare har inte mycket tid att tänka på hemmet.

– Jag tror det var blandningen av nytt och gammal, eller rättare sagt att jag inte har den minsta aning om vad inredning går ut på, som är anledningen till att jag vann, kommenterar Stefan.

Och sanningen är inte långt undan. ”Här har man slängt in det andra slänger ut” skriver juryn i sin motivering. Och designerduon är ivrig att komma igång.

– Ett sånt här hem is so not ok att bo i. It looks more like a soprum, säger Simon Davies, som tillsammans med Tomas Cederlund finns på plats i Linköping på fredag 2 juli när stylingen genomförs.

Göteborg 2010-06-30

För mer information eller bilder kontakta:

Camilla Svensson, Brand Marketing Manager SCA tel: 031 746 17 17 eller mobil: 0706-026717, camilla.svensson@sca.com, www.torky.com

SCA Hygiene Products AB, där Edet är en del, är ett globalt konsumentvaruföretag som utvecklar, producerar och marknadsför personliga hygienprodukter och mjukpapper. Produkterna säljs i ett 90-tal länder. Edet är ett av de ledande varumärkena för mjukpapper (toalett- och hushållspapper) i Sverige och Norge.

Taggar: