Sveriges största toarulle kan ses i Göteborg från den 23 april

Mitt i stan, på Kungstorget, sitter en gigantisk toarulle från måndagen den 23 april och en vecka framåt. Det är Edet som vill göra göteborgarna medvetna om att de lanserar ett spel. På Edets alla toarullar finns en QR-kod som, om man loggar in via den, ger möjlighet att spela och tävla.

Att kommunicera på toarullen är ett nytt grepp från Edet som vill nå ut sina kunder med tävlingen ”Ett soft år” vars vinst innebär att någon vinner ett helt år med betald mat, städning och dessutom en solsemester. Den jättestora toarullen finns till beskådan mellan den 23/4 - 30/4. Tävlingen pågår mellan 23/4 – 31/8 2012

– Vi på Edet har tagit fram ett onlinespel som är kul för alla åldrar, och där vinsten är ett riktigt lyxår. För första gången kommer man bli glad när toapappret tar slut, eftersom varje ny rulle har en ny tävlingskod, säger Camilla Svensson, Marketing Manager Nordic på Edet.

På 8 miljoner Edet Soft toarullar finns det under kampanjperioden unika spelkoder tryckta och den som placerar sig bäst i spelet vinner. För att spela kan man logga in via QR-koden på toarullen och sin smartphone eller direkt på www.edetsoftar.se För att vara med i tävlingen måste man ha en av de unika koderna som finns på toarullarna.

Casual Games är den speltyp som ökar kraftigt i alla målgrupper, det är spel för alla åldrar. Idag spelar ungefär 200 miljoner människor över hela världen casual games varje vecka. Snabba roliga spel som utmanar logik, färdigheter eller timing. Fördelarna med casual games är att de inte kräver speciella konsoler eller att spelaren har flera timmar över. Istället spelar man enkelt på sin smartphone, till exempel, i väntan på bussen. ”Edet Softar” har alla dessa ingredienser och går ut på att det är en pojke som sitter på pottan och behöver papper. Uppgiften är att snabbast och skickligast lyckas få fram en toarulle genom en lägenhet full av hinder, utmaningar och bonuspoäng. Spelet är utvecklat i spelmotorn Unity och fungerar att spela på webben, Iphone, Android och Ipad.

Tävla genom att köpa Edet Soft under tävlingsperioden 23/4-31/8 2012. Man kan dels gå in via QR- koden eller direkt på kampanjsidan www.edetsoftar.se

För mer information kontakta:
Camilla Svensson, Marketing Manager Nordic Edet tel: 031 746 17 17 eller
mobil: 0706-026717
camilla.svensson@sca.com

www.edet.com

Om SCA Edet

SCA Hygiene Products AB, där Edet är en del, är ett globalt hygienföretag som utvecklar, producerar och marknadsför personliga hygienprodukter och mjukpapper. Produkterna säljs i ett 90-tal länder. Edet är ett av de ledande varumärkena för mjukpapper (toalett- och hushållspapper) i Sverige.

Taggar: