Kreativa idéer och varumärkesbyggande kan börja på en servett - Nu lanserar Tork kedjevikta servetter med eget tryck

Report this content

En enkel hälsning, en genial idé eller skiss, många är storverken som tagit sin början på en servett. Nu lanserar Tork, ett globalt varumärke inom SCA koncernen, den kedjevikta servetten med möjlighet till eget tryck. För restaurang– och cafékedjorna är det viktigt att nå ut med sitt varumärke eller budskap. Nu finns möjligheten att sprida sitt budskap också på kedjevikta servetter.

De kedjevikta servetterna från Tork är redan väldigt populära i Sverige och i många länder i Europa. Med den nya möjligheten att kunna trycka slogan, logotype eller varför inte ett citat på de kedjevikta servetterna, räknar Tork med att efterfrågan på deras miljövänliga, kostnadseffektiva och hygieniska servettsystem kommer att öka än mer. Den kedjevikta servetten som man tar en åt gången av minskar dessutom servettförbrukningen med minst 25 % vilket sparar både pengar och miljön.

-        Servetterna finns i en miljö där restauranggästerna har tid att i lugn och ro ta till sig det tryckta budskapet utan större konkurrens från annan reklam. Detta ger så klart mer uppmärksamhet till det valda budskapet på servetterna, säger Angela Nydén, Produkt- och marknadschef för Tork på SCA.

Servett med många fördelar
Med denna tydliga och kreativa marknadsföringskanal kan caféer, barer och restauranger kommunicera direkt med sina gäster. Det kan vara med logotypen, ett erbjudande eller kanske inloggning eller QR-kod till en speciell kampanjsida.

-        Det finns många fördelar med att använda ett eget tryck på kedjevikta servetter. Det är såväl ett subtilt som effektivt sätt att nå ut till sina gäster med ett budskap. Dessutom är det naturligtvis en stor fördel att de kedjevikta servetterna minskar förbrukningen med hela 25 procent. Det är helt enkelt en lönsam kombination för krögaren, fortsätter Angela Nydén.

Den kedjevikta servetten från Tork kan beställas med eget tryck i upp till tre färger med hela 60 olika trycknyanser att välja mellan.

-        De vattenbaserade färgerna är miljövänliga och godkända att använda tillsammans med livsmedel. Alla kedjevikta servetter från Tork inklusive de med eget tryck, är märkta med den europeiska miljömärkningen EU Ecolabel, tidigare känd som EU-blomman. EU Ecolabel är EUs officiella miljömärke och fungerar på samma sätt som Svanen. Servetterna finns i tre olika storlekar och tjocklekar, avslutar Angela Nydén.

De kedjevikta servetterna med eget tryck finns redan nu att beställa, vänligen gå in på

www.tork.se för mer information.

Angela Nydén, Produkt- och marknadschef Tork Tel: +46 746 01 40 Mobil: +46 705 94 11 40 Email: angela.nyden@sca.com

Jenny Logenius, Regional Brand Manager Tork Tel: +46 746 06 06 Mobil: +46 703 06 96 06 Email: jenny.logenius@sca.com

Om Tork
Varumärket Tork erbjuder ett komplett utbud av produkter och tjänster inom hygien för kunder inom allt från restaurang och vård till kontor, skolor och industri. Produktutbudet omfattar hållare samt tillhörande refiller såsom pappershanddukar, toalettpapper, tvål, servetter och avtorkningspapper för industri och kök. Genom sin expertis inom hygien, funktionell design och hållbarhet har Tork blivit marknadsledande. Tork är ett globalt varumärke inom SCA-koncernen och en engagerad partner till kunder i över 80 länder.

För mer information om de senaste nyheterna och innovationerna från Tork, gå till: www.tork.se

Om SCA
SCA är ett globalt hygien- och pappersföretag som utvecklar och tillverkar hygienprodukter, mjukpapper, förpackningslösningar, tryckpapper och trävaror.

Försäljning sker i över 100 länder. SCA har många välkända varumärken, däribland de globala märkena TENA och Tork. Försäljningen under 2011 uppgick till 106 miljarder SEK. SCA har ca 43 000 anställda.

För mer information om SCA, gå till: www.sca.com

Hållbarhet och miljö
SCA levererar hållbara lösningar som skapar mervärde för kunderna genom att inköp, produktion och utveckling sker på ett säkert, resurseffektivt och miljömässigt sunt sätt. SCA har för sitt hållbarhetsarbete nyligen erhållit de oberoende certifieringarna Dow Jones Sustainability Index 2011, WWF Environmental Paper Company Index 2011 och Ethisphere – World’s most ethical companies 2012.

Taggar: