Förändring i SCAs koncernledning

Mats Nordlander, affärsområdeschef Containerboard och Massa, har beslutat att lämna SCA under 2024. Mats Nordlander kvarstår i sin roll som affärsområdeschef för de båda affärsområdena till och med den 31 december.

-         Mats har genom sina breda och djupa kunskaper inom svensk och internationell skogsindustri varit mycket betydelsefull för SCA bland annat genom sin förmåga att navigera större strukturella och komplexa förändringar och större investeringar. Jag önskar Mats varmt lycka till i hans nästa steg i karriären, kommenterar Ulf Larsson, Vd och koncernchef.

-          Det har varit ett privilegium att tillsammans med kollegor driva och utveckla affärsområdena Massa och Containerboard. Efter 30 år i ledande befattningar i skogsindustribolag, både i Sverige och internationellt, ser jag nu fram emot att fortsätta min karriär i andra typer av uppdrag, kommenterar Mats Nordlander sitt beslut att vid årsskiftet lämna SCA.

En process för att rekrytera ny affärsområdeschef för Containerboard och Massa inleds omgående.

SCA pressjour +46 60 19 33 01