Inbjudan till SCAs presskonferens för Q3 2013

Presskonferensen som hålls i samband med att SCA släpper sin rapport för det tredje kvartalet 2013 (1 januari till 30 september) kommer också att kunna följas via webcast eller telefon.

Delårsrapporten skickas ut den 18 oktober omkring klockan 8.00 och följs av en presskonferens klockan 10.00 på SCAs huvudkontor, Klarabergsviadukten 63 i Stockholm.

Vid presskonferensen kommer vd och koncernchef Jan Johansson att presentera rapporten och svara på frågor.

Presskonferens
Datum: fredagen den 18 oktober 2013
Tid: klockan 10.00
Plats: SCAs huvudkontor, Waterfront Building, Klarabergsviadukten 63, Stockholm

Presskonferensen kommer att webbsändas live på www.sca.com. Det går också att delta via telefon, ring +44 (0)20 7162 0077, +1 334 323 6201 eller 08-5052 0110.

Johan Karlsson, chef investerarrelationer, +46 8 788 51 30
Boo Ehlin, chef medierelationer, +46 8 788 51 36

SCA är ett ledande globalt hygien- och skogsindustriföretag. Vi utvecklar och producerar hållbara personliga hygienprodukter, mjukpapper och skogsindustriprodukter. Försäljning sker i cirka 100 länder under många starka varumärken, som de globalt ledande TENA och Tork samt regionala varumärken som exempelvis Lotus, Libresse, Tempo och Libero. Som Europas största privata skogsägare fäster vi stor vikt vid hållbar skogsförvaltning. SCA har omkring 36 000 medarbetare. Omsättningen 2012 var 85 miljarder kronor (9,8 miljarder euro). SCA grundades 1929, har sitt huvudkontor i Stockholm, Sverige, och är noterat på NASDAQ OMX Stockholm. Mer information på www.sca.com