SCA publicerar årsredovisning och hållbarhetsredovisning

SCA publicerar idag årsredovisning och hållbarhetsredovisning för 2015. Rapporterna finns tillgängliga på www.sca.com.

Digitala versioner av rapporterna finner du under följande länkar:

Årsredovisning: http://reports.sca.com/2015/arsredovisning

Hållbarhetsredovisning: http://reports.sca.com/2015/hallbarhetsredovisning

Tryckta versioner av rapporterna börjar distribueras till aktieägare och andra intressenter från den 30 mars.

Notera: Informationen är sådan som SCA ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 22 mars 2016, klockan 17:45.

Johan Karlsson, Vice President Investor Relations, 46 8 788 51 30
Karl Stoltz, Media Relations Manager,   46 8 788 51 55

SCA är ett ledande globalt hygien- och skogsindustriföretag. Vi utvecklar och producerar hållbara personliga hygienprodukter, mjukpapper och skogsindustriprodukter. Försäljning sker i cirka 100 länder under många starka varumärken, som de globalt ledande TENA och Tork samt regionala varumärken som exempelvis Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo, Vinda och Zewa. Som Europas största privata skogsägare fäster vi stor vikt vid hållbar skogsförvaltning. SCA har omkring 44 000 medarbetare. Omsättningen 2015 var cirka 115 miljarder kronor (12,3 miljarder euro). SCA grundades 1929, har sitt huvudkontor i Stockholm, Sverige, och är noterat på NASDAQ OMX Stockholm. Mer information på www.sca.com.